تاریخچه فریمورک فلاتر

Comments · 363 Views

اولین نسخه فلاتر با نام «اسکای» شناخته می شد و بر روی سیستم عامل اندروید اجرا می شد. این در اجلاس توسعه دهندگان دارت در سال 2015 رونمایی شد با این هدف که بتواند به ط

تاریخچه

اولین نسخه فلاتر با نام «اسکای» شناخته می شد و بر روی سیستم عامل اندروید اجرا می شد. این در اجلاس توسعه دهندگان دارت در سال 2015 رونمایی شد با این هدف که بتواند به طور مداوم با سرعت 120 فریم در ثانیه رندر شود.

در جریان سخنرانی اصلی Google Developer Days در شانگهای در سپتامبر 2018، گوگل Flutter Release Preview 2 را معرفی کرد، آخرین نسخه اصلی قبل از Flutter 1.0. در 4 دسامبر همان سال، Flutter 1.0 در رویداد Flutter Live منتشر شد که نشان دهنده اولین نسخه پایدار چارچوب است. در 11 دسامبر 2019، Flutter 1.12 در رویداد Flutter Interactive منتشر شد.

در 6 مه 2020، کیت توسعه نرم‌افزار Dart (SDK) نسخه 2.8 و Flutter 1.17.0 منتشر شد و پشتیبانی از Metal API را اضافه کرد که عملکرد دستگاه‌های iOS را تقریباً 50 درصد بهبود می‌بخشد و همچنین ابزارک‌های جدید Material و ردیابی شبکه را بهبود می‌بخشد. ابزارهای توسعه

در 3 مارس 2021، گوگل Flutter 2 را طی یک رویداد آنلاین Flutter Engage منتشر کرد. این به‌روزرسانی بزرگ، پشتیبانی رسمی از برنامه‌های مبتنی بر وب با ارائه‌دهنده جدید Canvas Kit و ویجت‌های خاص وب، پشتیبانی از برنامه‌های دسکتاپ با دسترسی زودهنگام برای Windows، macOS، و Linux و APIهای افزودن به برنامه بهبودیافته را به ارمغان آورد.[11] این نسخه همچنین از Dart 2.0 استفاده می کرد که دارای ایمنی تهی صدا بود، که باعث تغییرات و مشکلات بسیاری در بسیاری از بسته های خارجی شد. با این حال، تیم متخصص فلاتر دستورالعمل‌ها و ابزارهایی را برای کاهش این مسائل ارائه کرد.

در 8 سپتامبر 2021، Dart 2.14 و Flutter 2.5 توسط گوگل منتشر شد. این به روز رسانی بهبودهایی را در حالت تمام صفحه اندروید و آخرین نسخه طراحی متریال دیزاین اندروید گوگل به نام Material You به ارمغان آورد. دارت دو به‌روزرسانی جدید دریافت کرد، استاندارد کردن شرایط پرز و علامت‌گذاری پشتیبانی از Apple Silicon به عنوان پایدار.

در 12 می 2022، گوگل از انتشار Flutter 3 و Dart 2.17 خبر داد. این به‌روزرسانی تعداد کل پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده را به شش پلتفرم افزایش داد، از جمله پشتیبانی پایدار از Linux و macOS در پردازنده‌های Intel و Apple Silicon. 

کانال پایدار فعلی فلاتر 3.3.0 و نسخه دارت 2.18.0 است. 

Comments